Mitévő legyen az egyszeri felvidéki magyar, ha beállít hozzá 2011-ben a szláv kérdezőbiztos, bazi nagy kérdőívével, hogy statisztikailag számba vegye az identitását? Erre a kérdésre keresi a választ, sőt, kampányt indítana a megfelelő válaszok érdekében a szlovákiai Magyar Koalíció Pártja. Egy felvidéki szociológus ugyanis megjósolta, hogy ismét vagy 50 ezerrel kevesebben vallják magukat majd magyarnak. Ami nagy baj, mert... nagy baj. 

Mitől is lesz a kutyából magyar szalonna, ez a nagy kérdés, mert azt mondja Csáky Pál, hogy "azokat szeretnénk meggyőzni, akik elbizonytalanodtak, és nem vállalják az identitásukat". Feltételezem, rá kell gyúrni náluk a magyarságtudatra. Mert az mégse járja, hogy az ember csak úgy a foga közt odaveti a biztosnak, hogy "magyar". Ez így elég hiteltelennek hangzik, mert ezt bárki mondhatja, még afféle jöttment, identitászavaros Híd-szavazó is. Persze nem fog tiltakozni az MKP, ha pillanatnyi tévelygésének köszönhetően magyarnak vallja magát az illető, de azért mégis jobb lenne, ha egészséges tudattal rendelkezne. Nem pedig afféle HÍD-pozitívval.

Tegyük fel, hogy én vagyok Vojtech Bogár, másodsistergős-kénkövesménkűfelelős a pozsonyi Slovnaft pvc-divíziójából. Heti hat alkalommal reggel fél 5-kor kelek, Bacsfáról felbumlizok a fővárosba, hogy a 6-os műszakot elérjem. Feleségem Anča, akit még a pozsonyi detoxból ismerek, hát összejöttünk, na, most pedig ott figyel a két poronty Bacsfán. Tomáško és Svetlána. Egyébként magyarnak születtem, de hát az asszony az asszony, meg a munkában is szlovákul beszél mindenki, de azért tanítgatom a kölköket. Már ki tudják mondani, hogy "a teremburáját", de kár lett volna az anyanyelvi fejlődésüket megzavarni holmi magyar óvodával, és a "prepánajána" egyébként is jobban hangzik. Különben is összevonták már a magyar óvodát a szlovákkal a faluban. Esténként azért megnézzük a Susedia-t, mert ott látható, milyen vicces dolog magyarnak lenni Szlovákiában, hadd tanulja meg a gyerek.

Ezt a Slotát persze én is utálom, mert egy nacionalista disznó, pont mint a Duray, olvastam az újságban, megérdemlik egymást. A feleségem mindig mondja, hogy neki nem baj, hogy magyar vagyok, akármit is mond a Slota, meg hát nem is hasonlítok a mongolokra. A lényeg szerinte, hogy a gyerekek jól tudjanak szlovákul, és én ezzel nem is vitatkozom, mert itt élünk, a szlovákok országában, no né?  Všakže hej.

Szóval jön Csáky, hogy megmagyarázza, milyen nekem az identitásom, mit mondjak a kérdezőbiztosnak. Magyar gyereket magyar iskolába, mondja többek között. Igen, rémlik, hogy osztogattak macikat a magyar elsősöknek… Ami azt illeti, én benne lennék, mert a maci kell, node tessen ezt megmagyarázni az asszonynak, Csáky uram. Magyar embernek magyar Ančát, tudom, hát erről lekéstünk, ez van, a Böbének nem kellettem, inkább a Peťoval jött össze. Most akkor mit tegyek? Szóval ikszeljem be suttyomban azt, hogy magyar, esetleg a gyerekek nevében is, ha Anča nem néz oda. Megpróbálhatom, de mi van, ha észreveszi, és este nem kapok vacsorát, ha hazajöttem a műszakból. A kollégák is kérdezni fogják, mit ikszeltem. Tessék? Nézzem addig a nemzet televízióját, ott majd elmagyarázzák? Echótévét, Szaniszlót? A Susedia miért nem elég? Olvassak Szabad Újságot és Hetiválaszt? Ha lenne erre nekem időm, Új Szót se láttam ezer éve, a Nový Čast néha átfutom a meztelen nő miatt, ha Anča nem látja.

Különben is, mit tetszik engem ezzel szekálni. Van ezer bajom ezen kívül. Ugyan a Slovnaft jól fizet, de jelzáloghitelem van a házra, meg a két gyerek is viszi a pénzt, és szüleim is lerobbantak, nem tudom hova tenni őket. Van itt ugyan egy panzió a közelben, de méregdrága, egyszerű nyugdíjas nem engedheti meg magának. Szóval ne tessék mán engem identitásomban piszkálni. Különben is, nem magával van egy pártban az a nacionalista Duray?

A bejegyzés trackback címe:

https://hornazem.blog.hu/api/trackback/id/tr541730483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezekiel 25,17 2010.06.23. 12:48:31

ezzel a posttal mit akarsz mondani?

Maisie MacKenzie 2010.10.11. 15:41:06

"Magyar embernek magyar Ančát, tudom, hát erről lekéstünk, ez van, a Böbének nem kellettem, inkább a Peťoval jött össze. Most akkor mit tegyek?"

:-)
süti beállítások módosítása