Petőcz Kálmán vette a fáradságot, és reagált előző bejegyzésemre, melyben az általa szervezett tolerancia-menetről számoltam be, saját szemszögemből.

Először is ezúton szeretnék elnézést kérni Petőcz Úrtól, ha megsértettem volna bármely állításommal, bár ehhez joga van, mármint megsértődni. Csakhogy nincs miért. Egyrészt ugyanis némileg meglepődtem, hogy konkrét válaszokkal nem szolgált felvetéseimre, csupán a kritika jogosságát vonta kétségbe, kissé személyeskedő módon. Másrészt viszont neki, "két évtizednyi közéleti szerepléssel" a háta mögött igazán tudnia kellene, hogy a közszerepléssel együtt bizony azt is vállalja, hogy boldog-boldogtalan véleményt alkothat tevékenységéről, ha mégoly magasztos célt is szolgál, akárhány nyugati diplomatával, nemzetközi megfigyelővel, szlovák politikussal, újságíróval is tartja a kapcsolatot. Biztosan nem egyszerű szakma, de mindez nem jogosít fel a véleménynyilvánítás jogának elvitatására, még az anonimitás okán sem. Azt a tényt, hogy én ezt egy nicknév mögül teszem, szintén kénytelen elviselni, ez az internetes világ már csak ilyen. Nyilván az én saram, hogy nem valódi névvel publikálok, de megvan a jó okom rá, ami rám tartozik.

Ám csalódást keltő, hogy az anonimitás boncolgatásán kívül másra nem futja a válaszban. Bár tájainkon elég jellemző hozzáállás, hogy nem azt nézzük, mit mond, hanem, hogy ki mondja, és ily módon akár a válaszadás is megúszható. Nem tudom, Petőcz Kálmán értelmezésében mit jelenthet a "nagy ember", Esterházy János nyilván az volt, nem véletlenül került ki ide a képe. Eszemben sincs magamat hozzá viszonyítani, de talán nem követtem el olyan szörnyűségeket eddigi életem során, hogy ne tehessem ki a szóban forgó képet, minden lelkifurdalás nélkül.

Csupán egy résztvevője voltam a szóban forgó megmozdulásnak, és leírtam, mit gondolok róla, fikarcnyi rosszindulat nélkül. Ha ilyennek láttam én, ilyennek láthatta bárki más is az x száz résztvevő közül. Tudom, szervezőként rosszul esik, ha egy rendezvény üzenete célt téveszt, vagy átalakul, ahogy tetszik. Viszont ezzel számolni kell, mert az egyik így látja, a másik amúgy, lehet, hogy 400 féle értelmezése létezik a keddi demonstrációnak. Arról nem igazán tehetek, hogy más nem írta le, mit is gondol. (Azt elárulhatom, hogy nem csak én gondolom úgy, ahogy leírtam, a környezetemben jópáran hiányolták  a kétnyelvű szöveget.)

Mindenesetre egy percig sem vontam kétségbe Petőcz Kálmán eddigi közéleti tevékenységét az előző posztomban, sőt, többször is pozitív hangnemű utalást tettem rá, bár ezek szerint nem elégszer. Talán azt elnézi nekem, hogy teljes életrajzával nem terheltem az írást, csak az idevágó részekkel.

Továbbra is fenntartom, hogy kár volt elmaszatolni, felhígítani a demonstráció lényegét, azaz a szlovák-magyar kapcsolatok helyzetét egyéb, oda nem igazán illő dolgokkal, lásd árvízkárosultak. Meglehetősen értelmetlen dolognak gondolom értük demonstrálni, ráadásul utólag került a programba. Mintha megijedtek volna valamitől a szervezők. Bizony továbbra is hibának tartom, hogy egynyelvű volt a rendezvény, nem azért, mert nem értettem volna a szlovák szöveget, hanem azért, mert elvi alapon elvártam volna a magyart, már csak a demonstráció jellegéből adódóan is. Abba a parttalan vitába ne menjünk bele, hogy szlovákok vagy magyarok voltak-e többségben a résztvevők között, én úgy láttam a tömegből, utóbbiak.

Mégegyszer, nem vonom kétségbe a pozitív szándékot, és az a párszáz résztvevő, köztük én is, nyilván nagyrészt egyetért az ott elhangzottakkal. Minden tiszteletem Petőcz Kálmáné, amiért jó célért küzd, és további kitartást kívánok neki, de a mikéntjéről hadd legyen meg a véleményem. Ez állítólag alkotmányos alapjogom - amelyek védelmében Petőcz is rendszeresen felszólal - még akkor is, ha esetleg tényleg semmit sem értettem volna meg. Válaszával azonban Petőcz Kálmán nem sokat tett azért, hogy az ő szemszögét is megértsem.

A bejegyzés trackback címe:

https://hornazem.blog.hu/api/trackback/id/tr332071955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lashee · http://lashee.blog.hu 2010.06.12. 07:54:42

Igen, szomorú, mikor ez az ötvenes generáció az online vitákban csak addig jut, hogy a nick alatt író szerző kilétét brűgesse. De az idő nekünk dolgozik:)
süti beállítások módosítása